Grand Palace en Wat Pho

29 juli 2019 - Wat Pho, Thailand

Vandaag zijn we naar het Grand Palace en Wat Pho geweest. Het Grand Palace is een enorm paleis van de koning. De bouw van dit paleis startte in 1782 en werd gebruikt tot 1923. Na 1923 had dit paleis alleen nog een officiële en ceremoniële functie. In het paleis zijn maar een aantal ruimtes begaanbaar, omdat de rest afgesloten is. Rondom het paleis staat een muur waar een verhaal in schilderingen is afgebeeld. Het paleis is bijna helemaal van goud en parels. Dit geeft een hele mooie glinstering in de zon en is fantastisch om te zien. Terwijl we in het paleis waren werd er een ceremonie in gereedheid gebracht. De ceremonie die georganiseerd werd was voor de koning. De koning is jarig op 28 juli. Hierdoor konden we gratis het paleis betreden in  onze prachtige pofbroek en sarong. Door de ceremonie konden we tijdelijk het paleis niet meer uit. Het Grand Palace is ook het huis van de Emerald Boeddha.

Na het paleis zijn we opzoek gegaan naar een restaurantje waar we wat konden gaan eten. Dit werd een gemengd restaurantje waar je Italiaans maar ook Thais kon eten. Het was een heel leuk klein restaurantje wat mooi gedecoreerd was.

Na het eten zijn we richting Wat Pho gegaan. Wat Pho is de tempel van de grootste met goud ingelegde liggende Boeddha van de wereld. Wat Pho, maar vooral de liggende Boeddha, was heel indrukwekkend om te zien. Door de grote van de Boeddha was het beeld heel moeilijk om goed te zien zonder een paar keer je hoofd te draaien. De Boeddha is fantastisch om te zien, maar ook de locatie waar de Boeddha ligt is fascinerend.

image2

image1