Olifantenreservaat

2 augustus 2019 - Elephant Jungle Sanctuary, Thailand

Hallo allemaal, eergisteren zijn we naar het olifantenreservaat van Chiang Mai geweest. Dit was een hele leuke ervaring en we hebben beiden een hoop gedaan. Het begon met het voeren van de olifanten. We hadden bananen en watermeloen om de olifanten te voeren. Zodra de olifant het eten zag ging zijn slurf er meteen naar toe om het te pakken. Er was ook een manier om de olifant in zijn mond te voeren en dan moest je ‘bon bon’ roepen. De olifanten zijn zo getraind dat ze hun mond dan open deden en je ze zo kon voeren. Het olifantenreservaat is geen dierentuin en de olifanten zitten er niet vast. De olifanten krijgen er te eten en ze krijgen aandacht van de vrijwilligers. Ze worden gewassen, gevoerd, geknuffeld, onder de modder gesmeerd, maar vooral ook gerespecteerd. Zolang jij namelijk lief bent tegen de olifanten, doen ze ook lief tegen jou. Er zijn ook baby olifantjes. Ze zijn nog heel speels. Zo ging een baby olifant telkens achter kippen aan. Na het voeren zijn we met de olifanten gaan zwemmen. Eerst gingen we een wat oudere olifant (74 jaar) wassen. Deze olifant wilde niet meer het water in, maar moest wel schoon zijn. Met de andere olifanten zijn we daarna gaan zwemmen. We kregen een emmer en moesten water over de olifanten heen gooien. De olifanten gingen zelf in het water liggen waardoor het iets makkelijker werd. Na ongeveer 15 minuten waren de olifanten er klaar mee en gingen we door naar het modderbad. Hier mochten we de olifanten insmeren met modder om ze te beschermen tegen de zon en insecten. Na het modderbad mochten we zelf gaan douchen en daarna was er een heerlijke Thaise maaltijd voor ons bereid. We zijn beiden weer een super leuke ervaring rijker.

In de avond, nadat we heerlijk gegeten hadden, zijn we richting de night market gegaan. De night market bestaat uit veel kraampjes met kleding, boekjes, olifantenbeeldjes, sieraden, eten en nog veel meer. Er is ook op verschillende plekken een live optreden van een Thaise band.

image1

image2