Tour naar Doi Inthanon en het nationaal park

2 augustus 2019 - Doi Inthanon 2590m, Thailand

Hoi allemaal, gisteren zijn we naar de hoogste berg van Thailand geweest. De Doi Inthanon. Op de berg hebben we verschillende dingen gedaan. We hebben een korte natuurwandeling gemaakt door een bos met veel verschillende bomen en planten, maar zijn ook helemaal op de top geweest bij een tempel voor de koning en de koningin van Chiang Mai. De berg is vernoemd naar de laatste koning van Chiang Mai. In Thailand is het gebruikelijk dat je gecremeerd wordt en dan mag je daarvoor zelf beslissen waar je as komt. De koning koos ervoor om zijn as boven op de berg te zetten en daar staat het nog steeds. De hoogte van de berg is 2590 meter boven de zeespiegel. Na de tempel zijn we naar een kleine markt geweest waar veel lokale producten te koop waren. Dit waren veel fruitsoorten, maar ook honing en kleding. Na de markt zijn we naar een restaurant geweest om te gaan eten met z’n allen. Het was een typische Thaise maaltijd met rijst, kip, ei en gekookte groente. Na de maaltijd kregen we fruit als toetje. Hierna gingen we een hike maken van 2 uur lang. Tijdens de hike zijn we langs verschillende dingen gekomen zoals een waterval, een dorpje en prachtige rijstvelden. Tijdens de hike kwamen we bij een klein meertje onderaan een waterval waar we konden zwemmen. Toen kwamen we bij een prachtige plek met een bamboe brug en een mooie plek om foto’s te maken onderaan een waterval. Nadat we foto’s hadden gemaakt kwamen we bij de rijstvelden aan. De rijstvelden stonden op een prachtige plek met uitzicht over de vallei. Aan het einde van de hike kwamen we bij een lokaal dorpje waar ze zelf koffie verbouwen en maken. Hier kregen we heerlijke koffie die ze vers voor ons hadden gemaakt. De hike die 2 uur zou duren duurde uiteindelijk zo’n 3 uur, maar dat was het zeker waard.

image1

image2